Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 480 bini aşkın haberle zirvede yer alırken; Ekrem İmamoğlu ikinci, CHP Genel Başkanı Özgür Özel ise üçüncü sırada yer aldı. 01-31 Mayıs 2025 tarihleri arasında internet, sosyal medya, televizyon ve yazılı basını kapsayan 10 bini aşkın kaynağın taranmasıyla hazırlanan MTM Medya Takip Merkezi raporu; siyasetçilerin farklı platformlardaki görünürlüğünü sayısal verilerle gözler önüne seriyor.
Medyada Zirvenin Üç Büyük İsmi
Geçtiğimiz ay medya gündeminde zirveyi, 480 bin 707 haberle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan aldı. Kendisiyle ilgili haberler daha çok internet medyasında yoğunlaşırken, televizyon ve yazılı basın da bu görünürlüğe önemli katkı sağladı. Onu, 150 bin 909 haberle CHP Genel Başkanı Özgür Özel ve 120 bin 203 haberle Ekrem İmamoğlu izledi. Bu üç isim, medyada en çok konuşulan ve kamuoyunda en yüksek görünürlüğe sahip siyasetçiler olarak öne çıktı.
Medyada En Çok Konuşulan İlk 10 Siyasetçi
Recep Tayyip Erdoğan: 480.707 haber
Özgür Özel: 150.909 haber
Ekrem İmamoğlu: 120.203 haber
Devlet Bahçeli: 79.520 haber
Ali Yerlikaya: 74.449 haber
Mehmet Şimşek: 56.202 haber
Cevdet Yılmaz: 40.479 haber
Yılmaz Tunç: 34.747 haber
Vedat Işıkhan: 33.702 haber
Yusuf Tekin: 31.274 haber
Siyaset Gündeminin %97’si Sosyal Medyada
Sosyal medya platformları Mayıs 2025’te siyaset gündeminin yüzde 97’sini oluşturdu. Bu devasa dijital alan, siyasetin kamuoyu ile etkileşiminde vazgeçilmez bir mecra haline geldi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 8,3 milyon paylaşım ile sosyal medyada en çok konuşulan lider olurken, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli 4,1 milyon paylaşım ve CHP Lideri Özgür Özel 3,8 milyon paylaşımla sosyal medyada güçlü bir varlık gösterdi.
Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Alan İlk 10 Siyasetçi
Recep Tayyip Erdoğan: 8.300.000 ileti
Devlet Bahçeli: 4.100.000 ileti
Özgür Özel: 3.800.000 ileti
Vedat Işıkhan: 3.200.000 ileti
Ekrem İmamoğlu: 2.900.000 ileti
Cevdet Yılmaz: 2.600.000 ileti
Yılmaz Tunç: 2.100.000 ileti
Mehmet Şimşek: 1.800.000 ileti
Yusuf Tekin: 1.500.000 ileti
Ali Yerlikaya: 814.500 ileti
Siyasetçilere İlginin Mecra Dağılımı
Medya görünürlüğünün dağılımına bakıldığında, sosyal medyanın ezici üstünlüğü göze çarpıyor. İçeriklerin %97’si sosyal medya platformlarından gelirken, dijital haber siteleri %3’lük pay ile ikinci sırada yer aldı. Televizyon ve yazılı basın ise sırasıyla %0,4 ve %0,1 oranında kaldı. Bu veriler, siyasetin dijitalleşme sürecinde sosyal medyanın ne denli kritik bir rol üstlendiğini açıkça ortaya koyuyor.
Yeni Trend: Çok Kanallı Siyaset İletişimi!
Rapor; siyasetin sadece geleneksel medyada değil, sosyal medya ve dijital platformlarda da yoğun bir şekilde takip edildiğini gösteriyor. Bu açıdan bakıldığında çok kanallı iletişim stratejilerinin, siyasetçilerin kamuoyuna ulaşmasında etkin bir araç olarak önemini arttırdığı görülüyor. Ortaya çıkan bu dinamik yapı ise siyasi aktörler açısından medya ve dijital dünyadaki performansların daha kapsamlı ve hızlı değerlendirilmesini zorunlu kılıyor.