Küçük yaşta geçirdiği trafik kazasının ardından bedensel engelli kalan eski basketbolcu Selin Erdem, yaşadığı zorlukları yalnızca kendi hayatıyla sınırlı bırakmayarak sosyal medyada farkındalık çalışmalarına dönüştürdü. Hazırladığı içeriklerle engelli bireylerin günlük yaşamda karşılaştığı sorunları görünür kılan Erdem, özellikle engelli park alanlarının amacı dışında kullanılmasına karşı mücadele ediyor.

"Asıl Engel Bilinç Eksikliği"

Erdem, yaşadıkları en büyük sorunun altyapı eksikliğinden çok, engelsiz bireylerin engelli bireylerin ihtiyaçlarını yeterince anlayamaması olduğunu söyledi. Kendi aracıyla günlük işlerini halletmeye çalıştığını belirten Erdem, engelli park alanlarının sık sık gereksiz yere işgal edilmesinin hayatlarını zorlaştırdığını ifade etti.

Engelli park alanlarının daha geniş tasarlanmasının bir zorunluluk olduğunu anlatan Erdem, tekerlekli sandalyesini araçtan rahatça indirebilmesi ve transferini güvenli şekilde yapabilmesi için kapının tamamen açılması gerektiğine dikkat çekti.

Olumsuz Yorumlar Mücadele Azmini Artırıyor

Sosyal medyada paylaştığı içeriklerin birçok kişide farkındalık oluşturduğunu belirten Erdem, bazı takipçilerinin "Bunu bilmiyorduk" diyerek teşekkür ettiğini söyledi. Ancak zaman zaman "Evden çıkma", "Sen araba kullanma" gibi kırıcı yorumlarla da karşılaştığını dile getirdi.

Bu tür yorumların motivasyonunu zaman zaman düşürdüğünü ifade eden Erdem, buna rağmen içerik üretmeye devam ettiğini belirterek, "Tam da bu yüzden daha fazla video çekmem gerektiğini düşünüyorum. Engelli bireylerin araba kullanması, haklarını savunması ya da sosyal yaşamın içinde olması normal karşılanmalı." dedi.

Erişilebilirlik Sadece Rampayla Sağlanmıyor

Toplumsal farkındalığın fiziksel düzenlemeler kadar önemli olduğunu vurgulayan Erdem, erişilebilir bir yaşamın yalnızca kaldırım ve rampalarla mümkün olmayacağını söyledi. Engelli bireylerin görünür olması ve toplumun onları günlük yaşamın içinde daha fazla görmesi gerektiğini belirten Erdem, sosyal medyada bu konuda içerik üreten birçok engelli bireyin bulunduğunu ifade etti.

Engelli park alanlarının amacı dışında kullanılmasının önemli bir sorun olmaya devam ettiğini söyleyen Erdem, mevcut cezaların yeterince caydırıcı olmadığını da dile getirdi. İnsanların kısa süreli işleri için bile bu alanları işgal edebildiğini belirten Erdem, bu konuda daha etkili denetim ve yaptırımların hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.

"Evde Bekleyerek Sorunlar Çözülmez"

Engelli bireylerin sosyal hayatın içinde yer almasının değişimin en önemli parçası olduğunu vurgulayan Selin Erdem, "Her şeyin tamamen bize uygun hale gelmesini beklersek evden hiç çıkamayız. Dünyanın hiçbir yerinde kusursuz erişilebilirlik yok. Dışarıda olup mücadele etmek, sorunları görünür kılmak ve çözümün bir parçası olmak gerekiyor." sözleriyle engelli bireylere de cesaret veren bir mesaj verdi. (AA)

Muhabir: Haber Merkezi