(ÖZEL HABER) - Uşak Üniversitesi’nin proje ortağı olduğu, İzmir Valiliği koordinasyonunda yürütülen ve T.C. Sağlık Bakanlığı Uşak İl Sağlık Müdürlüğü ile Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi iş birliğinde hayata geçirilen “ECO-WASTE: A Circular Approach to Surgical Waste Management: Reducing Environmental, Economic, and Health Impacts” projesi kapsamında önemli bir toplantı gerçekleştirildi. Proje çerçevesinde ameliyathanelerde sürdürülebilirlik uygulamalarını yaygınlaştıracak “Yeşil Ekip”in kurulmasına yönelik ilk toplantı yapıldı.

Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde düzenlenen toplantıda, kurulacak ekibin görev ve sorumlulukları ile öncelikli çalışma alanları masaya yatırıldı. Cerrahi atıkların döngüsel ekonomi anlayışıyla yeniden değerlendirilmesi, ameliyathane çalışanlarında çevre bilincinin artırılması ve sürdürülebilir uygulamaların yaygınlaştırılması toplantının öne çıkan başlıkları arasında yer aldı.

Fotoğraf1Projenin temellerinin, Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin önceki dönem Başhekimi Doç. Dr. İsmail Kaya döneminde atılarak mevcut Başhekim Dr. Öğr. Üyesi Mesut Saka döneminde uygulama aşamasına taşındı. Cerrahlar, ameliyathane hemşireleri, hastane yöneticileri, teknik personeller ve akademisyenlerden oluşacak disiplinler arası Yeşil Ekip’in, yalnızca Uşak için değil Türkiye genelindeki sağlık kuruluşları için de örnek bir model oluşturması hedefleniyor.

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan Uşak Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Oğuzhan Gökalp, Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan bu uygulamanın “İlkler Şehri Uşak”a yakıştığını ifade etti. Proje kapsamında önümüzdeki dönemde yeni toplantıların, eğitim çalışmalarının ve saha uygulamalarının devam edeceği bildirildi. Böylece sağlık hizmetlerinde çevresel sürdürülebilirliğin güçlendirilmesi ve cerrahi atıkların daha verimli yönetilmesi yönünde somut adımlar atılması amaçlanıyor.

Muhabir: MELİKE PANCARCI