(ÖZEL HABER) - Uşak'ta vatandaşların yoğun olarak kullandığı Çobançeşmesi Parkı ile ilgili dikkat çeken bir talep gündeme geldi. Uşaklı vatandaş Kadir Uğurlar, park içerisinde köpek gezdirilmesi nedeniyle oluşan çevre ve hijyen sorunlarına dikkat çekerek yetkililere çağrıda bulundu. Ailelerin piknik yaptığı, çocukların oyun oynadığı ve vatandaşların dinlenmek amacıyla kullandığı Çobançeşmesi Parkı'nın kentin önemli sosyal yaşam alanlarından biri olduğunu belirten Uğurlar, son dönemde park içerisinde gezdirilen köpekler nedeniyle çeşitli sorunların yaşandığını ifade etti.
Parkın bazı bölümlerinde hayvan dışkılarıyla karşılaşıldığını belirten Uğurlar, bu durumun hem çevre kirliliğine hem de halk sağlığını ilgilendiren hijyen problemlerine neden olduğunu söyledi. Özellikle çocukların kullandığı alanlarda yaşanan bu durumun vatandaşlar arasında rahatsızlık oluşturduğunu dile getirdi.
Kadir Uğurlar yaptığı açıklamada, daha önce uygulandığı belirtilen köpek gezdirme kısıtlamalarının yeniden değerlendirilmesini istedi. Uğurlar, insan ve çevre sağlığının korunması amacıyla park içerisinde hayvan gezdirilmesinin yasaklanması veya bu faaliyet için park dışında özel alanlar oluşturulması gerektiğini savundu. Konunun kamuoyu tarafından değerlendirilmesini isteyen Uğurlar, ilgili kurumların vatandaşların taleplerini dikkate alarak gerekli incelemeleri yapmasını beklediklerini ifade etti.
Çobançeşmesi Parkı'ndaki hayvan gezdirme uygulamasıyla ilgili tartışmalar sürerken, vatandaşlar bir yandan ortak yaşam alanlarının temiz tutulmasını isterken diğer yandan evcil hayvan sahiplerinin ihtiyaçlarının da göz önünde bulundurulacağı bir çözüm bulunmasını talep ediyor.


