Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Öğrenme-Öğretme Ortamlarına Yansımaları" başlıklı panel, Uşak Arkeoloji Müzesi Konferans Salonunda yoğun katılımla gerçekleştirildi.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Kurul Üyesi Dr. Mehmet Baki Öztürk, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Deniz Melanlıoğlu, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ezgi Mor ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığından Dr. Mustafa Kandırmaz'ın panelist olarak katıldığı etkinlik, saygı duruşu ve İstiklâl Marşı'nın ardından başladı.

Milli Eğitim1-1Türkiye'de ilk kez müdürlüğümüzce düzenlenen ve eğitim camiasına önemli katkılar sunan panelin açılış konuşmasını gerçekleştiren İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. Bu yeni modelin, öğrencilerin millî ve manevi değerlere bağlı, çağın gereklerine uygun becerilerle donatılmış bireyler olarak yetişmesini hedeflediğini belirten İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel, modelin eğitim süreçlerine sağlayacağı katkıların panelde kapsamlı biçimde ele alınacağına inandığını ifade etti. Panelin, ilimizde modelin daha sağlıklı uygulanmasına katkı sağlayacak ortak bir anlayışın oluşmasına vesile olmasını temenni etti.

Panelin ilk konuşmacısı olan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Kurul Üyesi Dr. Mehmet Baki Öztürk, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel dayanaklarını ve gelişim sürecini anlatarak modelin bütüncül yaklaşımını aktardı. Modelin yalnızca ders içeriklerini değil, eğitimin felsefesini ve yaklaşımını da dönüştürdüğünü ifade eden Dr. Öztürk, bu değişimin öğretmen ve öğrenci etkileşimine doğrudan yansıyacağını vurguladı.

Uşaklı Öğrencilerden 500 Puanlık Zafer
Uşaklı Öğrencilerden 500 Puanlık Zafer
İçeriği Görüntüle

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Deniz Melanlıoğlu ise modelin dil eğitimi açısından getirdiği yeniliklere değindi. Dilin bir düşünme ve anlamlandırma aracı olduğunu belirten Prof. Dr. Melanlıoğlu, yeni modelin anadil becerilerinin gelişimine daha çok alan açtığını ve öğrencilerin iletişim, anlama ve anlatma becerilerinin daha sistemli biçimde destekleneceğini belirtti.

Milli Eğitim-5

Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ezgi Mor, ölçme ve değerlendirme süreçlerindeki dönüşümü anlattı. Yeni modelde öğrencinin gelişimini çok yönlü izleyen ve süreç odaklı değerlendirme anlayışının benimsendiğini ve amacın ölçme ya da değerlendirmeden ziyade öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirmeye yönelik "kanıt toplamaya " odaklandığını bu nedenle bu sürecin Maarif Modelinde "Öğrenme Kanıtları" olarak tanımlandığını ifade etti.

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı'ndan Dr. Mustafa Kandırmaz ise Maarif Modeline göre oluşturulan öğretim programlarının bileşenleri olan, beceriler (kavramsal beceriler, bütünleşik beceriler ve üst düzey düşünme becerileri), değerler ve eğilimlerin öğrenme-öğretme ortamlarına yansımalarını vurguladı.

Konuşmaların ardından soru-cevap kısmında öğretmenlerin Maarif Modeli ve Öğretim Programlarına yönelik soruları konuşmacılar tarafından somut örneklerle açıklandı. Katılımcıların geri bildirimlerinden programın oldukça verimli olduğu gözlemlendi. Panelin ardından konuşmacılara "teşekkür belgesi" katılımcı öğretmenlere "katılım belgesi" takdim edildi. Eğitim camiasının yoğun ilgi gösterdiği etkinlik, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne dair farkındalığın artırılması ve uygulama süreçlerinin daha etkili yürütülmesi açısından yol gösterici nitelikte oldu.

Muhabir: Melike Pancarcı