Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün öncülüğünde gelenekselleşen ve bu yıl 9.’su düzenlenen Eğitim Süreçlerini İzleme ve Değerlendirme Projesi kapsamında “Maarifin İzinde Eğitimde İyi Örnekler 2025 Finali” ödül töreni büyük bir coşku ve katılımla tamamlandı. Uşak Ticaret ve Sanayi Odası konferans salonunda gerçekleşen törende, eğitimde fark yaratan 91 proje ödülle taçlandırıldı.
Vali Yardımcısı Barış Demirtaş, Belediye Başkan Yardımcısı Çağlar Samancı, İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel, il protokol üyeleri, şube müdürleri, ilçe millî eğitim yöneticileri ve çok sayıda öğretmen ile okul idarecisinin katıldığı programda, Uşak eğitim camiası yılın emeklerini sergiledi.
2025 yılı finalinde öğretim yöntemlerinden çevre bilincine, bilimsel uygulamalardan sosyal etkinliklere kadar geniş bir yelpazede hazırlanan 389 başvuru titizlikle değerlendirildi. Bu çalışmalar arasından öne çıkan 91 proje, özgünlük ve uygulanabilirlik kriterleri doğrultusunda ödüle değer bulundu.
Yücel: “Eğitimin kalbi burada atıyor”
Törende konuşan İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel, eğitimdeki kalite çıtasını her yıl daha da yukarı taşıdıklarını vurguladı. Yücel konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
“Bu yıl 9. kez gerçekleştirdiğimiz proje, Uşak’ın eğitim alanındaki dinamizmini bir kez daha gözler önüne serdi. 389 başvurunun her biri, öğretmenlerimizin hayal gücünün, öğrencilerimize olan inancının ve geleceğe duyduğu sorumluluğun bir göstergesidir. Jüri üyelerimiz tarafından yapılan değerlendirme neticesinde ödüle layık görülen her çalışmada emeğin, sabrın ve özverinin izleri var.”
Finale kalan projeler; sınıf içi yenilikçi yöntemler, STEM temelli uygulamalar, sürdürülebilirlik ve çevre farkındalığı, kültürel miras projeleri ve sportif başarılar gibi farklı alanlarda dikkat çekti. Ödül alan öğretmen ve okullar ise Uşak’ın eğitim vizyonuna yön veren rol modeller olarak öne çıktı.
Törende, jüri özel ödülleri ile birlikte farklı kategorilerde başarı sağlayan projeler ayrı ayrı sahnede tanıtıldı. Program sonunda ödüller sahiplerine protokol üyeleri tarafından takdim edildi. Bu kapsamlı organizasyon, Uşak’ta eğitim süreçlerinin yalnızca dersliklerde değil; sosyal, kültürel ve teknolojik platformlarda da etkin biçimde şekillendiğinin göstergesi oldu.