Uşak Borsa İstanbul Ortaokulu öğretmenlerinin girişimiyle hayata geçirilen ve öğretmenler arası etkileşimi güçlendirmeyi hedefleyen “Rafımız Ortak Yanımız” Kitap Okuma Kulübü, 40. kitap değerlendirme etkinliğini gerçekleştirdi. Etkinlik, Uşak İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel’in katılımıyla daha da anlam kazandı.

Kutlama (1)-2Edebiyat ve Felsefe Aynı Masada

Uşaklı Öğrencilerden 500 Puanlık Zafer
Uşaklı Öğrencilerden 500 Puanlık Zafer
İçeriği Görüntüle

Kulüp üyeleri bu özel buluşmada, Alman yazar Hermann Hesse’nin klasik eseri “Siddhartha” üzerine düşüncelerini paylaştı. Mesai sonrası gerçekleşen etkinlikte öğretmenler, eserin felsefi derinliği, karakter gelişimi ve insanın içsel yolculuğuna dair çıkarımlarda bulundu. İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel de tartışmalara aktif olarak katılarak, okuma kültürünün eğitmenler üzerindeki dönüştürücü etkisine dikkat çekti. Müdür Yücel, “Kitap okumak sadece bireysel gelişim değil, aynı zamanda eğitim sisteminde kültürel derinliğin yaygınlaşması açısından da önemli bir adımdır” dedi.

Kutlama (2)-340 Kitaplık Yolculuk: İstikrarın ve Adanmışlığın Kanıtı

Kurulduğu günden bu yana öğretmenlerin bilgi paylaşımı, kültürel zenginlik ve mesleki donanımlarını artırma amacıyla sürdürülen kulüp çalışmaları, 40 kitaplık geçmişiyle örnek bir model haline geldi. Eğitim camiası içinde yaygınlaştırılması hedeflenen bu girişim hem bireysel gelişimi destekliyor hem de okul kültürü içerisinde entellektüel paylaşım ortamı oluşturuyor.

Eğitimde Kitap Kulüplerinin Rolü Artıyor

Uzmanlar, öğretmenler arasında kurulan bu tür kitap kulüplerinin, sınıf içi iletişimi olumlu yönde etkilediğini, öğrencilere yönelik yaklaşımlarda empati ve yorum gücünü geliştirdiğini vurguluyor.

Muhabir: Melike Pancarcı