Muhabir: Uşak Haber Gazetesi
UŞAK ÜNİVERSİTESİ YÜZ YÜZE EĞİTİM KONUSUNDA SENATO KARARLARINI YAYINLADI
2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılında, Önlisans, Lisans ve Lisansüstü programlarda eğitim- öğretimin yürütülmesine ilişkin hususlar görüşüldü. Yapılan değerlendilmeler sonucunda aşağıda belirtilen hususların uygun olduğuna;
-19.08.2021 tarih ve 2021/14-08 No.lu senato kararı ile belirlenen derslerin (en fazla %40’nın) çevrim içi olarak, diğer derslerin ise yüz yüze ayrıca Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde okutulacak tüm derslerin yüz yüze yapılmasına,
-Yüz yüze yürütülecek olan ders ve faaliyetlerin salgının seyrine göre fiziki imkânlar, programların niteliği, pedagojik yapısı ve derslerdeki öğlenci sayılan göz önünde bulundurularak ilgili akademik birim yönetim kumlu kararı ile şube açılarak haımanlanmış/seyreİtilmiş, aynı anda yüz yüze ve çevrimiçi öğretim modellerinin kullanılmasına,
-Yüz yüze ve çevrimiçi yapılacak bütün derslerin tamamının pandemi nedeniyle 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi ile sınırlı kalmak üzere derslerin 40 dakika, teneffüslerin ise 15 dakika olarak yapılmasına,
-Pandeminiıı seyrine göre yerleşke ve sınıftaki öğrenci sayısını seyreltmek ve öğrencilerden isteyenlerin yüz yüze, isteyenlerin de çevrim içi dersleri takip edebilmeleri için belirlenen sayıdaki öğrencilerin yüz yüze derse katılımıyla derslerin sınıf ortamında hem yüz yüze hem de aynı anda Uşak Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi üzerinden çevrim içi olarak yapılmasına,
-Elem yüz yüze hem de çevrim içi yapılan derslerde öğrencilerin önceden derse hazırlanabilmeleı i ve öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla öğretim elemanı tarafından derse ait ders izlencesi başta olmak üzere ders notu vb. her türlü öğretim materyalinin yüz yüze eğitime katılamayacak öğrenciler için Uşak Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemine yüklenmesine, derslerin haftalık ders programında belirtilen derslikte, aynı gün ve saatte yapılmasına, zorunlu durumlarda yapılamayan derslerin ilgili akademik birim Yönetim Kumlu Kararı ile belirlenen tarih ve saatte telafisinin yapılmasına,
-Bil' sınıfta öğrencilerden herhangi biline Covid-19 pozitif tanısı konulması durumunda diğer öğıenciler takibi yapılarak derse devam edecekler. Benzer şekilde vakanın tespit edildiği gün o sınıfta derse giren öğretim elemanları da takip edilerek derse girmeye devam edecekler. Aynı sınıfta 10 gün içinde 2. kez pozitif vaka tespitinde sınıf öğrencilerinin tamamı, yakın temaslı olarak kabul edilecektir. Bu öğrenciler, eve gönderilecek ve 14 gün boyunca temaslı takibine alınacak olup bu sürede dersler online/çeviıimiçi olarak yapılacakta'.
-Örgün Öğretim (normal ve ikinci öğretim) kapsamında uzaktan veya yüz yüze yürütülen tüm ders ve faaliyetlerin tamamı için 2021-2022 güz döneminde pandemiyle sınırlı olmak üzere öğrencilerin derslerin yüzde altmışına (%60) devam etmelerine,
-Oıtak Zorunlu Derslerin (Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Bilgisayar) haricinde tüm sınavların (ara sınav, yarıyıl/yılsonu ve bütünleme) yüz yüze ve gözetmen eşliğinde yapılmasına,
-Oıtak Zorunlu Derslerin (Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Bilgisayar) sınavlarında Uşak Üniversitesi Sınav Sistemindeki somlar arası gezinme özelliğinin kapalı olarak online yapılmasına,
-Öğlencileri bilgilendirmek için akademik bilimler web sayfalarında gerekli düzenlemeleri yaparak, açılan derslerle ilgili genel bilgileri ve ayrıntılı ders izlencelerini duyurmalarına,
-Sağlık Programlarının (Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri MYO) Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezleri, Hastaneler ve Sağlık Bakanlığı teşkilatlarında yapılacak olan stajlar ve pratik eğitimler için alınacak olan önlemler ilgili akademik bilimlerin yönetim kurullarınca belirlenmesine,
-Hayat Eve Sığar (HES) uygulamasının personel ve öğrenciler tarafından telefonlarına yüklenmesine ve HES Kodu Ayarlar bölümünden. Aşı Durumu, Hastalık Durumu ve Test Durumunun aktifleştirilerek güncel HES kodlarının https://kimlik.usak.edu.tr/hes adresine işlemesine,
-Engelli öğrencilerle ilgili yürütülecek iş ve işlemlerin YÖK’ün belirlediği “Eğitim Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Rehberi-2021” de belirtilen hususlara riayet ederek yapılmasına,
-Yüz yüze eğitimle ilgili Senatoda belirlenen hususlar dışındaki iş ve işlemler akademik bil imler tarafından YÖK’ün belirlediği “Eğitim Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Rehberi-2021” ve “ Kampüs Ortamlarına Yönelik Uygulamalar Rehberi-202l”e göre yürütülmesine,
ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİNDE UYULMASI GEREKEN GENEL TEDBİRLER
-Derslikler, laboratuvarlar, kütüphane başta olmak üzere bütün alanlarda günlük temizlikler akademik bil imler tarafından aksatılmadan yapılmalıdır.
-Tüm öğrencilerimizin ve personelimizin öncelikle kendi sağlıklarını ve sevdiklerini riske atmamaları ve toplumsal sorumluluk duygusuyla en az iki doz (gerekli hallerde 3 doz) COVID-19 aşısı yaptırması önemlidir.
-Aşı olmamış öğrenci ve üniversite çalışanlarından haftada 2 kez en fazla son 72 saat içinde yapılmış COVID-19 PCR testi istenilecek, yerleşke girişlerinde HES kodu kontrolü yapılacaktır.
-Gerektiğinde öğretim elemanları veya ortak kullanım alanlarının idari sorumluları yerleşke girişinde, yemekhane, kütüphane, derslik, laboratuvar, toplantı salonu, spor salonu gibi ortak kullanılan alanlarda öğrenciden aşı karnesi veya COVID-19 PCR testi sonucunu gösteren belgeyi göstermelerini isteyebilir, belgesi olmayan öğlencinin güvenlik bilimince yerleşke sınırları dışına çıkması sağlamı'.
-Yerleşkeleıde pandemiye yönelik hazırlanan afiş-broşür vb. bilgilendirici materyallerde belirtilen önlemlere uyulması akademik birimlerce sağlanacaktır.
-Öğretim elemanları, danışmanlar ve sağlıkçılar tarafından dönemin ilk haftasında belirlenecek derslerde pandemi kuralları öğrencilere sözlü olarak anlatılması planlanacaktır.
Öğlenciler ve üniversite personeli kendi kişisel koruyucu malzemelerini temin etmekle sorumludur, yanlarında en az %70-80 alkol içeren el antiseptiği, kolonya ve dezenfektan etkili ıslak mendil, yedek maske bulundurmalıdır.
-Acil durumlarda üniversitemiz tarafından malzeme temini konusunda yardımcı olunacaktır.
-Tek kullanımlık kişisel koruyucu malzemeler kesinlikle oıtak alanlarda bırakılmamalı, atık kutularına atılmalıdır.
-Üniversitemiz yerleşkeleıi içerisinde açık ve kapalı alanlarda tek kullanımlık maske kullanılmalıdır.
-Maske burun, ağız ve çeneyi tam olarak kapatacak şekilde takılmalıdır, nemlenme ve kirlenmelerden dolayı uzun süre kullanılmamalıdır.
-Yüz koruyucu siperlik kullanımına gerek yoktur ancak maske takmaya engel astım, KOAH vb. kronik hastalığı bulunan kişiler hastalıklarını belgelendirerek maske yerine yüz koruyucu siperlik kullanabilir.
-Üniversitemiz yerleşkelerinde kantin, yemekhane, evsel ve tıbbi atıkların toplanmasında çalışanların tek kullanımlık eldiven kullanmaları zorunludur.
-Yemek öncesi ve sonrası, tuvalet kullanımı öncesi ve soması, öksürme ve hapşırma soması, ortak kullanılan yüzeylere temas soması vb. durumlarda eller mutlaka su ve sabun ile yıkanarak veya el antiseptikleri kullanılarak hijyen sağlanmalıdır.
-Öksürük, ateş gibi bulaşıcı hastalık belirtileri olan öğrenci ve personelin belirtileri geçinceye kadar derslikler başta olmak üzere ortak kullanım alanlarına alınmamalıdır.
-COVID-19 hastalığı sebebiyle ders, laboratuvar, uygulama, staj vb. devamsızlığı ile ilgili konularda sağlık kuruluşlarından rapor alınması zorunludur. Öğrencinin mazeret durumu ilgili birimin Yönetim Kurulu tarafından değerlendir ilil'.
EĞİTİM ALANLARINDA ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER
-Derslikler başta olmak üzere laboıatuvarlar, kütüphane ve eğitim alanlarına girişlerde öğrencilerin aşı sertifikaları veya son 72 saat içinde yapılmış PCR test sonuçları yanlarında olmalıda'. Aşılı veya güncel PCR testi sonucu ile biılikte HES kodu kontrolü yapılması şartıyla derslikler, toplantı salonları, laboıatuvarlar ve uygulama alanlarında mesafenin korunması konusunda özen gösterilmesine dikkat edilecektir.
-Dersler, kesinlikle blok ders olarak yapılmayacakta'.
-T cetveli, kalem, silgi vb. gibi eğitim materyalleri mümkün mertebe kişiye özel olmalıda'.
-Ortak kullanımı zorunlu laboratuvar cihazları, bilgisayar vb. materyallerin yüzeyleri kullanım öncesi ve somasında kullanıcılar tarafından hijyeni sağlanacakta'.
-Kapı kolu, sıra ve masa yüzeyi gibi birden çok kişinin kullandığı alanların temizliği önemli olup temas somasında el temizliği yapılmalıda'. Özellikle ders aralarında ve esnasında dersliklerin havalandırması yapılmalıda'.
-Derslikler, ders bitiminde ve aralarında tamamen boşaltılmalı, teneffüs süresince havalandırılmahdır.
-Kütüphaneler ve ders çalışma alanları belirli aralıklarla havalandırılmak, çalışma salonunun veya kütüphanenin genişliğine göre kütüphane yönetimince planlama yapılmalı ve kapasite de dahil olmak üzere alınan önlemler ilan edilmelidir.
-Zorunlu haller dışında klima kullanılmamalı. Havalandırmalar mümkün mertebe pencereler açılarak yapılmalı.
-Bulaş açısından riskli görülmesi halinde uyarılarda bulunma, gerekli düzenlemeleri yapma, hastalık belirtisi gösteren öğlenciyi test yaptırmak üzere sağlık kuruluşuna yönlendirme konusunda öğretim elemanları sorumlu ve yetkilidir.
-Kronik hastalığı olan veya COVID-19 açısından riskli grupta yer alan öğrenciler belgelendirmek ve önceden başvurmak koşuluyla ayrı bir sınav salonunda sınava alınmalıdır.
-Yerleşkelere öğrenci yakınları da dâhil olmak üzere bütün misafirlerden aşı karnesi veya son 72 saat içinde yapılmış COVID-19 PCR testi istenilecektir.
-'Yemekhanelerde ve kantinlerde seyreltilmiş oturma düzeni uygulanacak ve fiziksel mesafe kuralları geçerli olacaktır. Yemek öncesi ve somasında eller su ve sabunla yıkanmalı, yeme/içme esnasında maske uygun şekilde korunmalı, konuşmaktan kaçınılmalı ve yeme/içmeden soma maske tekrar takılmalıdır.
-Sporla ilgili ders ve faaliyetlerde pandemi kuralları ilgili birimlerce belirlenecektir.
-Aletli sporlarda aletlerin temizliği ilgili personel tarafından düzenli olarak yapılacakta'. Ayrıca aletleri kullananlar temas ettikleri yüzeylerin hijyenini spor öncesinde ve somasında sağlayacaklardır.
-Asansörler zorunlu olmadıkça kullanılmamalıdır. Asansör kullanımı zorunlu ise el temizliğine dikkat edilmeli, asansörlerde zorunlu olunmadığı sürece konuşulmamak, asansördeyken kesinlikle maske çıkarılmamalı, kabin içi yüzeylere temastan kaçınılmalı, asansörde birden fazla kişi varsa mümkünse sırtı dönük durulmalıdır.
-Tuvaletlerde eller uygun yıkama yöntemleri ile su ve sabunla yıkanmalı, tuvalet kâğıdı, peçete, kâğıt havlu gibi kullanılmış malzemeler çöp kutularına atılmalıdır.
-Personel servislerinde ve üniversiteye ulaşımda kullanılan toplu ulaşım araçlarında yolcular maske takınalı ve yolculuk şuasında kesinlikle çıkarılmamalı, araç içinde mümkün mertebe konuşulmamak, servise binerken ve inerken mesafeye uyulmalıdır.
UZAKTAN ÖĞRETİM SİSTEMİNİN YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN OLARAK;
-Öğlenciler uzaktan öğretim sistemine, üniversite tarafından verilen kullanıcı adı ve şifresi (Merkezi Kimlik Doğrulama Sistemi) ile girecekler,
-Uzaktan öğretim yoluyla yapılacak olan her bir dersin PowerPoint, PDF, Word, video veya resim gibi dijital dokümanları dersten önce sisteme yüklenmeli ve çevrimiçi yapılan her bir ders 40 dakika olarak işlenmek,
-Uzaktan öğretim sistemi kullanımı hakkında; ders oturumu açma, kaydetme ve yükleme ile ilgili bilgilendirmeler Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
-E-Nabız sisteminde tanımlı kronik hastalığı bulunan öğrencilerin yüz yüze yapılacak olan derse devamı konusunda ilgili akademik birim kurulunca karar verilecektir.
Yorumlar