Uşak Hasan Hilmi İlkokulu öğrencileri ile gerçekleştirilen bu proje, finansal okuryazarlık, eğitim ve bilinçlendirme gibi kavramları merkeze aldı. Projenin amacı; toplumda küçük yaşta finansal okuryazarlık bilincini artırarak, çocukların daha sağlam bir gelecek inşa etmelerine yardımcı olmak ve farkındalık kazandırmaktı. 2Db894B4 387E 4A07 98C4 C267962E1805

Beş Haftalık Uygulama Süreci

Proje, Uşak Hasan Hilmi İlkokulu’nda toplam beş hafta süresince uygulandı. Bu süreçte 4. sınıf öğrencileri, Uşak Üniversitesi öğrencilerinin rehberliğinde çeşitli etkinliklere katıldı. Etkinlikler sayesinde ilkokul öğrencileri; tüketim, para yönetimi, tasarruf gibi kavramlar hakkında sorular sorarak bilgi sahibi oldular. Proje sonunda düzenlenen etkinlikler ile öğrencilere hem eğitici hem de eğlendirici bir deneyim sunuldu. 151A024D 16C0 4060 8723 8E1182685891

Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Sezgin önderliğinde, Kader Odabaş, Fulya Betül Turgut ve Semiye Gül Ülker tarafından yürütülen proje; öğrencilerin etkinliklerin planlanması ve uygulama aşamasında gösterdiği özverili çalışma ile dikkat çekti.

Etkinlikler boyunca; istek-ihtiyaç farkı, seçim yapmak, sabırlı olmak, harcamak, biriktirmek, tasarruf, paylaşma, hedef haritası, bütçe, gelir-gider, kâr, para, kumbara gibi kavramlar üzerinde duruldu. 70173F23 3939 4F05 9212 B6D4F2C41Bee

Üniversite Öğrencileri Geleceğe Işık Tutuyor

Geleceğe Yatırım projesinin temel hedefi; okuryazarlık eğitimiyle küçük yaşlardan itibaren parayı doğru kullanma alışkanlığı kazandırmak, harçlıkların nasıl yönetileceğini öğretmek, istek ve ihtiyaç arasındaki farkları ayırt edebilmeyi sağlamak ve tasarruflu harcama yöntemlerini aktarmaktı. Ayrıca grup çalışmaları ile çocukların karar alma ve planlama becerilerine katkı sağlamak amaçlandı. 50286D64 4848 4E67 8D43 7472312Cb230

Uşak Üniversitesi öğrencileri, “Bilinçli Birey, Bilinçli Ekonomi” sloganıyla her hafta farklı temada etkinlikler düzenledi. Öğrencilere yönelik hazırlanan oyunlar ve uygulamalar süreci eğlenceli hale getirdi. Başlıca etkinlikler arasında; Para Dedektifleri oyunu, kavram kartı eşleştirme (para, istek, ihtiyaç, bütçe), istek-ihtiyaç karar oyunu, çeşitli animasyon gösterimleri (örneğin Prens Kurbağa, Yukarı Bak, Canım Kardeşim), atasözü ve deyimlerle tasarruf eğitimi, hedef haritası oluşturma ve tasarruf temalı resim çalışmaları yer aldı. Tüm etkinlikler çocukların aktif katılımını teşvik edecek şekilde planlandı. F9D5Beaf Ff65 40De B3A1 57Ffd6A61Bcf

Minik Ellerden Büyük Fikirler

Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin öncülüğünde yürütülen Geleceğe Yatırım adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında Hasan Hilmi İlkokulu’nda düzenlenen finansal okuryazarlık sergisi büyük ilgi gördü. Sergi; dördüncü sınıf öğrencilerinin beş hafta boyunca katıldığı eğitimler sonucu ortaya koyduğu çalışmaları kapsadı. Okulun koridorunda sergilenen çalışmalar, diğer öğrenci ve öğretmenler tarafından incelendi. Toplam 130 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen sergi, okul yönetimi ve sınıf öğretmenlerinden tam not aldı ve öğrencilere eğitici, keyifli bir deneyim sundu. E4870Bae 80E4 4F10 Be85 2E5A59376004

Sınıf Öğretmenlerinden Tam Not

Sınıf öğretmenleri, etkinliklerin öğrenciler üzerindeki etkisini olumlu değerlendirdi. Bu tür projelerin eğitim sisteminde yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladılar. Afec90Be 39A6 4268 A263 0Ca2Efcba306

Uşak’ta Evlenecek Gençlere Yeni Destek Kapısı Açıldı
Uşak’ta Evlenecek Gençlere Yeni Destek Kapısı Açıldı
İçeriği Görüntüle

Geleceğe Bilinçli Bireyler Yetiştiriyoruz

Projeyi yürüten üniversite öğrencileri, bu etkinliğin hem kendileri hem de çocuklar için anlamlı bir anı olduğunu belirtti. “Amacımız sadece ders kapsamında bir proje yapmak değil, gelecekte parayı nasıl yöneteceğini bilen, mutlu, bilinçli ve duyarlı bireyler yetiştirmeye katkı sağlamaktı. ‘Bilinçli Birey, Bilinçli Ekonomi’ sloganıyla çıktığımız bu yolda, bilinçli izler bırakmayı diliyoruz,” sözleriyle projeye olan inançlarını ifade ettiler. 77E8Af8B 7D9B 427F 89F4 3Efa0A5176Bc B2B3D1B7 3F8A 4Af4 8987 4037B18A74C2

Muhabir: Melike Pancarcı