Halkla İlişkiler Öğrencilerinden Ortaokulda Sağlıklı Beslenme Etkinliği
Halkla İlişkiler Öğrencilerinden Ortaokulda Sağlıklı Beslenme Etkinliği
İçeriği Görüntüle
Herkese, her yerde her zaman eğitim imkânları sunarak hayata mutlu bireyler hazırlamak üzere bireyin bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla hayatı boyunca katıldığı her türlü öğrenme faaliyetini kapsayan 'Hayat Boyu Öğrenme Haftası Etkinlikleri' kapsamında, etkinlik komisyon toplantısı Uşak İl Millî Eğitim Müdürü Bülent Şahin başkanlığında yapıldı. Toplantıya, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürü Halil Terzi, Hayat Boyu Öğrenme Haftası Komisyonu üyeleri, ilçe millî eğitim müdürleri ve halk eğitimi merkezi müdürleri katıldı. Haziran ayının ilk haftası yapılacak etkinliklerle ilgili olarak komisyon üyeleriyle bir araya geldiklerini ifade eden İl Millî Eğitim Müdürü Bülent Şahin, toplantıda halk eğitim kurslarıyla ilgili verileri değerlendirdiklerini, kursiyer sayısının artırılması ve bu yönde tanıtım çalışmaları yapılması amacıyla sosyal medyanın etkin şekilde kullanımının gerektiğini, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği konularının ele alındığını belirtti. YAŞAM (HAYAT) BOYU ÖĞRENME HAKKINDA Hayat Boyu Öğrenme Haftası Etkinlikleri komisyon toplantısı, 1-7 Haziran Uşak İl Geneli Hayat Boyu haftası etkinliklerinin planlanması, müzakere edilmesi ve programlaması konularının görüşülmesinin ardından sona erdi. 900’lü yıllarda başlayan küresel ekonomik, sosyal ve kültürel gelişim ile değişim, dünya geneline dağılmış tüm bireylerin sürekli gelişmesini zaruri kılmıştır. Bu kapsamda ait olunan topluma uyum sağlanmasının ve mesleki yönden ilerlemenin mümkün hâle gelmesinin yolunu ise yaşam boyu öğrenme açmıştır. Yaşam boyu öğrenme neye denir ve neden bu kadar önemlidir, sorularının yanıtları yazımızda:
  1. yüzyıla geçişle beraber Türkiye’de de sıklıkla anılmaya başlanan yaşam boyu öğrenme, odak noktasına insanı koyan, öğrenmeyi okulla sınırlayan anlayışı yıkarak okul dışına kaydıran ve bunun yaşamın sonuna kadar devam ettirilmesini benimseyen bir kavramdır. Yetenek, bilgi ve becerilerin bireysel, sivil ya da sosyal ve istihdamla ilintili olacak şekilde beşikten mezara değin geliştirilmesini sağlayan öğrenme etkinliklerinin tamamı, yaşam boyu öğrenmenin kapsamına girer. Bu etkinlikler, örgün olabileceği gibi yaygın ya da doğal da olabilir:
Örgün eğitimle öğrenme: Eğitim-öğretim kurumlarında verilen eğitimi kapsar. Eğitim sonunda çeşitli nitelikler kazanılır ve diploma verilir. Yaygın eğitimle öğrenme: Örgün eğitimi ve öğretimi tamamlayıcı nitelikteki eğitimi kapsar. Özel dersler, çeşitli grupların gerçekleştirdiği etkinlikler, iş yerlerinde verilen eğitimler, sanat ya da spor dersleri bu tür eğitimlerdendir. Eğitimler sonunda sertifika verilmesi mecburi değildir. Doğal öğrenme: Kişilerin günlük yaşamlarındaki öğrenme sürecini kapsar. İstem dışı bu öğrenme yoluyla edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerden kişilerin bihaber olması muhtemeldir. Eğitimin okul çağı içerisine hapsedilmeyerek sürerlilik kazanmasına ve yaşam kalitesini yükselten bir araç olarak görülmesine sunduğu katkı nedeniyle yaşam boyu öğrenme kavramı oldukça önem kazanmış durumdadır. Öte yandan yaşam boyu öğrenmenin yaşamsal gereksinimlerin karşılanmasıyla ilintili eğitim alanlarının geliştirilmesine, eğitim çerçevesinde uygulamaya alınması planlanan kararlara aile dâhil toplumun her kesiminin katılmasına ve hedef koyma, planlama ve yönetimde fikirlerin açıkça belirtilmesine sunduğu katkı da oldukça önemlidir. Dünya genelindeki örgün eğitimin, toplumların ve sanayinin beklentilerini karşılayacak nitelikte olmaması sonrası ortaya çıkan yaşam boyu öğrenme, örgün eğitimin bir alternatifi olarak algılanmamalıdır. Bu kavram, eğitim hayatı sonrası yeteneklerin keşfedilmesine ve eksikliklerin tamamlanmasına yönelik katkı olarak değerlendirilmelidir. Öğrenmede fırsatlar yaratılarak kişisel gelişime katkıda bulunmak, ekonomik büyüme sağlamak ve toplumsal bütünleşmenin gerçekleşmesini sağlamak, yaşam boyu öğrenmenin temel amaçlarıdır. Öğrenmenin ve yetenekleri geliştirmenin bir üst sınırı bulunmadığından yaşam boyu öğrenme herkes için mümkündür. YAŞAM BOYU ÖĞRENMENİN ÖNEMİ NEDİR? Kişilerin gerçek hayatla genellikle okul hayatı sonrasında karşılaşıyor olması, problemleri çözmede yaşam boyu öğrenmenin önemini gözler önüne sermektedir zira mevcut dış talebin karşılanması için edinilmiş bilgi ya da beceriler, gelişip değişen dünyaya adapte olmada gezegendeki hiç kimse için yeterli olmamaktadır. Yaşam boyu öğrenme konseptinin artık hayatımızın içine girdiği bir dönemde, çevik öğrenme kaslarımızı güçlendirmek Makers Türkiye’nin yenilikçi kurguları ile çok kolay. Bize ulaşın: [email protected] Yaşam boyu öğrenme, “öğrenen toplum” hâline gelinmesi için gerekli en temel yapı taşı olması, kişileri bilinmeyen durumlara hazırlaması ve onların sahip oldukları kapasitelerini geliştirmesi, hem toplumsal hem bireysel ihtiyaçları karşılayacak kurumların artırılmasını tetiklemesi ve böylelikle geniş bir alanda/toplumun tamamında etkili olması nedeniyle de önemlidir. Demokratik bir eğitim olan yaşam boyu öğrenme, demokratik bir toplum yaratılmasına ve arza değil talebe yönelik eğitim-öğretim faaliyeti yapılmasını da sağlar. Ayrıca, istihdam yaratarak ekonomik gelişmeye ve bireysel gelişimi artırması sayesinde toplumsal uyumun yaratılmasına katkıda bulunması nedeniyle de değerine değer katar. Yaş, mekân, zaman ya da eğitim düzeyinden bağımsız işlemesi sebebiyle de yaşam boyu öğrenme, dünya genelinde bu denli öncelikli hâle gelmiş durumdadır çünkü ancak bu duvarların yıkılmasıyla insanın doğasında köklü bir yeri olan öğrenme isteğinin yaşam geneline yayılması mümkün hâle gelir. Geleceğin, bilimsel insancılığı kültür olarak benimsemiş toplumların olduğu gerçeği de yaşam boyu öğrenmenin önemini açığa çıkarır.

Editör: Uşak Haber Gazetesi