(ÖZEL HABER) - Uşak–Balıkesir Devlet Karayolu’nu kapsayan Termal Yol Projesi, aradan geçen yılların ardından yeniden gündeme geldi. Proje, 9 Ağustos 2017 tarihinde dönemin Simav Belediye Başkanı Süleyman Özkan tarafından, o dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a resmi olarak sunulmuştu.

Termal ResortBölgesel Kalkınma İçin Kritik Hat

Akdeniz’de Mersin Limanı’ndan çıkan yüklerin Konya, Afyon, Uşak, Simav ve Balıkesir güzergahı üzerinden Çanakkale Boğaz Köprüsü aracılığıyla Avrupa’ya en kısa yoldan ulaştırılmasını hedefleyen proje, lojistik açıdan stratejik bir hat olarak değerlendiriliyor. Termal Yol’un hizmete açılmasıyla birlikte yalnızca ulaşım değil; ticaret, tarım, sanayi ve termal turizm başta olmak üzere birçok alanda ekonomik hareketlilik bekleniyor.

7 İlçeyi Doğrudan Etkileyecek

Proje; Simav’dan ayrılan Pazarlar, Gediz’den ayrılan Şaphane, Emet’ten ayrılan Hisarcık, Manisa Kula’dan ayrılan Selendi ile Manisa Demirci ve çevre köyleri kapsayan geniş bir bölgeyi ilgilendiriyor. Yolun özellikle Simav geçişinde çift şeritli duble yol olarak düzenlenmesi talep ediliyor.

Alaattin Gürırmak: “Bu Yol Bir Tercih Değil, Zorunluluktur”

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Alaattin Gürırmak, Termal Yol Projesi’nin artık ertelenmemesi gerektiğini vurguladı. Gürırmak, şu ifadeleri kullandı. “Bu proje yalnızca bir ulaşım yatırımı değildir. 7 ilçenin kalkınması, üreticinin pazara erişimi ve bölgenin Avrupa ile entegrasyonu bu yola bağlıdır. Devlet kurumlarında devamlılık esastır. 2017’de verilen dosya raflarda kalmamalı, bugün somut adımlarla hayata geçirilmelidir.”

Beklenti Siyasi Takip

Bölge kamuoyu, geçmişte sunulan projenin güncellenerek yeni dönemde siyasi temsilciler tarafından sahiplenilmesini bekliyor. Termal Yol’un hayata geçirilmesi, Uşak merkezli bölgesel kalkınma açısından kilit bir eşik olarak görülüyor.

Muhabir: Hüsnü Kazım Özler