Ege Bölgesi, 2025 yılı ihracatında güçlü bir ivme yakaladı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 1 Ocak–15 Ekim döneminde ihracatını %15 artırarak 910 milyon dolara çıkardı. Böylece birlik, Ege İhracatçı Birlikleri içinde ihracatını en çok artıran sektör oldu. Birlik Başkanı Muhammet Öztürk, yıl sonu hedefi olan 1,1 milyar dolar ihracata emin adımlarla ilerlediklerini belirtti.
Bitkisel yağ sektörü, 452 milyon dolarlık ihracatla liderliğini korudu. Öztürk, “Çikolatalı şekercilik mamulleri ihracatımız %18 artışla 80 milyon dolara, yağlı tohumlar %18 artışla 59 milyon dolara ulaştı. Şekercilik mamulleri ihracatımız ise %96 artarak 17 milyon doları gördü” dedi.
Cezayir Lider, Suudi Arabistan ve Ukrayna Yükselişte
Ege Bölgesi’nden en fazla ihracat 150 milyon dolarla Cezayir’e yapıldı. Cezayir’i 62 milyon dolarla Libya, 55 milyon dolarla Cibuti izledi.
Suudi Arabistan: %75 artışla 50,6 milyon dolar
Tunus: %46 artışla 38 milyon dolar
ABD: %55 artışla 33,6 milyon dolar
Irak: %27 artışla 31,4 milyon dolar
Ukrayna: %110 artışla 19 milyon dolar
2026 Hedefi: 1,2 Milyar Dolar
Öztürk, uluslararası fuarlarda Türk gıdalarının tanıtımını sürdürdüklerini belirterek, “Türkiye Gıda İhracatçıları markası altında Dubai, Japonya ve Singapur gibi pazarlarda etkin tanıtımlar yaptık. 2026 hedefimiz; dijitalleşme ve yeşil dönüşümle 1,2 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmak” dedi.
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Birliği, Türkiye genelinde sektör ihracatının yüzde 60’ını tek başına gerçekleştirerek bölgesel büyümenin lokomotifi konumunu koruyor. (EİB)