CHP Uşak Milletvekili Op. Dr. Ali Karaoba, II. Abdülhamid’in 4. kuşak torunu olarak tanıtılan Abdülhamid Kayihan Osmanoğlu hakkındaki sahte diploma ve resmi evrakta sahtecilik iddialarını Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne taşıdı. Karaoba’nın gündeme taşıdığı konu, kamuoyunda uzun süredir tartışma yaratan ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından savcılığa suç duyurusunda bulunulan diploma sahteciliğiyle ilgili. YÖK’ün açıklamasında, Osmanoğlu’nun İnönü Üniversitesi’nde ya da başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmadığı ve herhangi bir mezuniyet belgesinin bulunmadığı net bir şekilde ifade edilmişti.

Milletvekili Karaoba, yalnızca diplomaya değil, Osmanoğlu’nun sosyal medya paylaşımlarına da dikkat çekti. Karaoba, Osmanoğlu’nun Mustafa Kemal Atatürk hakkında hakaret içeren söylemlerde bulunduğunu belirterek bu durumun sadece hukuki değil, aynı zamanda etik bir skandal olduğunu vurguladı. “Bu sahte diploma skandalı, eğitim sistemimizin kurumsal güvenilirliğini zedelemekte, milli değerlere karşı saygısızlık oluşturmaktadır. Sistemsel eksiklikler ve dijital açıklar, benzeri sahtekârlıklara zemin hazırlıyor,” ifadeleriyle süreci eleştiren Karaoba, sistemin denetim zafiyetine dikkat çekti.

Karaoba’nın Bakan Tekin’e Yönelttiği 3 Soru:

Abdülhamid Kayihan Osmanoğlu hakkında, İnönü Üniversitesi ya da başka bir yükseköğretim kurumu tarafından geçmişte düzenlenmiş bir kayıt veya mezuniyet belgesi bulunmakta mıdır? Bu konuda MEB ve YÖK arasında yürütülen bir doğrulama süreci var mı, varsa hangi aşamadadır?

Üniversite mezuniyet belgelerinin gerçekliğini ve sahteciliğini denetleyen mekanizmalar nelerdir? Bu süreç hangi aşamalardan oluşmaktadır?

Bu olayda kullanılan sahte elektronik imza ve sisteme girilen usulsüz diploma kaydı ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili birimleri tarafından yürütülen bir soruşturma süreci var mıdır?

Eğitimde Güven Krizi mi?

Karaoba’nın TBMM gündemine taşıdığı bu sorular, yalnızca tekil bir olayı değil, Türkiye’deki yükseköğretim kayıt sistemlerinin güvenliği ve diploma doğrulama süreçlerinin şeffaflığı açısından da önemli soruları beraberinde getiriyor. Sahte diplomalarla kariyer ve kamuoyu etkisi oluşturmanın önü nasıl kesilecek? Eğitim sistemindeki dijital güvenlik açıkları giderilebilecek mi? Kamuoyu, şimdi bu sorulara verilecek yanıtları bekliyor…

Uşak’taki Sanayi Kuruluşlarına Enerji Verimliliği Çağrısı
Uşak’taki Sanayi Kuruluşlarına Enerji Verimliliği Çağrısı
İçeriği Görüntüle

Muhabir: Yavuz Kuşdemir