Bakan Uraloğlu, projenin hedef takvime uygun ilerlediğini belirterek, 2026 yılı sonunda Ankara–Afyon etabının, 2027 yılı sonunda ise Afyon–Manisa etabının tamamlanarak hattın hizmete gireceğini açıkladı. Toplam 505 kilometre uzunluğundaki hat; Afyon, Uşak, Manisa ve İzmir’i yüksek hızlı tren ağıyla birbirine bağlayacak. Proje kapsamında 10 istasyon, 49 tünel, 67 viyadük, 81 köprü, 244 altgeçit ve 177 üstgeçit inşa ediliyor. Yeni hat, mevcut demiryolu hattına göre 200 kilometre kısalma sağlarken, karayoluna kıyasla 3,5 saatlik zaman tasarrufu ile bölge ekonomisine ve lojistiğine büyük katkı sunacak.
Yılda 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak proje, Polatlı–Afyon arasında kazı işlerinde %90-95, köprü ve viyadüklerde ise %90 seviyesine ulaştı. Banaz–Salihli–Manisa kesimindeki fiziki ilerleme oranı ise %77 olarak açıklandı. Bakan Uraloğlu, bu hattın yalnızca bir ulaşım yatırımı değil, aynı zamanda Ege’yi Ankara’ya, Anadolu’yu limanlara bağlayan stratejik bir kalkınma projesi olduğunu vurgulayarak, “Afyon’un, Uşak’ın, Manisa’nın ve İzmir’in ticaret ve turizm potansiyelini artıracak bu proje, bölge ekonomisine yeni bir soluk getirecek” dedi.