Editör: Uşak Haber Gazetesi
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ 497 BİN 112 ÇAĞRI ALDI BUNUN YÜZDE 72’Sİ ASILSIZ ÇIKTI
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre Uşak 112 Acil Çağrı Merkezimizde 2021 yılında toplam 497.112 çağrı karşılanmış olup; bu çağrıların % 71,23’ü asılsız ve gereksiz çağrılardır. Asılsız çağrıların bir cana mal olabileceği konusunda vatandaşlar uyarıldı.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi, “Uşak’ta acil yardım talebinde bulunacak olan vatandaşların artık “112” dışında herhangi bir numara ezberlemelerine gerek kalmadı.
26 Aralık 2018 saat 10.00 itibariyle 110 Yangın İhbar’ın entegrasyonu gerçekleşerek ilk çağrıyı alan Uşak 112 Acil Çağrı Merkezine, sırasıyla 112 Sıhhı İmdat ve 156 Jandarma İmdat’ın, 155 Polis İmdat’ın, 177 Orman Yangın İhbar Hattı’nın ve son olarak 6 Nisan 2021 saat 14.00 itibariyle Alo AFAD’ın entegre olmasıyla birlikte İlimizde artık tüm acil çağrılar ‘Tek Numara 112’ de birleşti ve tüm il geneli acil çağrılar tek bir merkezden karşılanmaya başlandı.
7/24 saat esasına göre hizmet veren Uşak 112 Acil Çağrı Merkezimize, yabancı dilde ( İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça ) gelen çağrılarda; Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi yabancı dil operatörleri ile konferans görüşmesi yapılarak, arayan yabancı kişilerin acil yardım taleplerinin karşılanması sağlanmaktadır.
Ayrıca engelli vatandaşlarımız düşünülerek “Engelsiz 112 Projesi” kapsamında ortaya çıkarılan ve akıllı cihazların uygulama marketlerinden ücretsiz olarak indirilebilen Engelsiz 112 Uygulaması sayesinde engelli vatandaşlarımız acil durumlar için 112 Acil Çağrı Merkezine erişebilmektedir. İşaret dili bilen uzman çağrı karşılayıcı personellerimiz, vatandaşın ihtiyacını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, ekiplerin en kısa sürede olay yerine sevk edilmelerini sağlamaktadır.
Uşak 112 Acil Çağrı Merkezimizde 2021 yılında toplam 497.112 çağrı karşılanmış olup; bu çağrıların % 71,23’ü asılsız ve gereksiz çağrılardır. Gereksiz çağrıları genel olarak; telefonun çalışıp çalışmadığını deneme, cepte yanlışlıkla arama, kurum telefonu sorma, nöbetçi eczane sorma ve küçük çocuklar tarafından yapılan aramalar oluşturmaktadır.
Asılsız ve gereksiz çağrı oranlarının düşürülmesine yönelik Uşak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzce 2022 yılında yapılan tanıtım çalışmaları ve halkımızda oluşan 112 acil çağrı numarasının gereksiz aranmaması bilinci sayesinde 01.01.2022-31.07.2022 (ilk 7 aylık) tarihleri arasında asılsız ve gereksiz arama oranımız % 63,46’e kadar düşürülmüştür. Ancak acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza daha hızlı ve sağlıklı hizmet sunulabilmesi için bu oranın daha makul seviyelere düşürülmesi gerekmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezinin bilinirliğini arttırmak, gereksiz ve asılsız çağrıları azaltmak amacıyla Müdürlüğümüzce 2022 yılı içerisinde; Okul ziyaretleri, Resmi Kurum ziyaretleri, muhtar ziyaretleri, köy ziyaretleri ile 112 Acil Çağrı Merkezleri ile ilgili tanıtıcı materyaller dağıtılarak genel bilgilendirmeler yapılmıştır. Vatandaşların yoğun olduğu alanlara ve billboardlara 112 Acil Çağrı Merkezi tanıtıcı afişleri asılmış ve resmi kurum ve kuruluşların işbirliği ile yaklaşık 65 bin kişiye belirli tarih ve aralıklarla kısa mesaj servisi ile bilgilendirmeler yapılmıştır. İl genelinde tüm camilerde 112 tanıtımı ve bilgilendirme çalışmaları yapılmıştır. Saniyelerin bile önemli olduğu 112 Acil Çağrı Merkezimizde; gereksiz ve asılsız çağrılar ile ciddi kayıplara neden olmamak, gerçek bir acil çağrıyı engellememek için “112 HAYAT KURTARIR” ve “GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA” anlayışına, vatandaşlarımızca gereken hassasiyetin gösterilmesi büyük önem arz etmektedir” dendi..(SERKAN KARAYOL)
.
Yorumlar