Manşet

UTSO’DA ‘CHATGPT’ EĞİTİMİ VERİLDİ

DİJİTAL PAZARLAMADA ‘CHATGPT’ DÖNEMİ

Dünyanın gündeminde olan yapay zeka asistanı ChatGPT, pazarlama ve müşteri ilişkileri alanında çığır açacak uygulamalar getiriyor. İşletmelerin dijital pazarlama maliyetlerini düşürürken yeni müşteri edinmeyi ise kolaylaştırıyor. Uşak Ticaret ve Sanayi Odası (UTSO) üyelerinin dijital gelişmeleri ve dünya trendlerini yakından takip edebilmesi adına yenidünya düzeninde neler yapılabileceği ve üyelerinin yetkinliklerinin artırılmasına yönelik programlar düzenlemeye devam ediyor. Dijital pazarlama uzmanı, yapay zeka eğitmeni Hikmet Ilgaz’ın sunumuyla gerçekleşen ‘ChatGPT’ ile Pazarlama, Strateji Belirleme ve SosyalMedya Yönetimi eğitiminde ‘ChatGPT’ programı özellikleri tanıtılırken, pazarlama stratejileri ve kampanya geliştirme konularında örnek uygulamalara yer verildi.

ChatGPT; OpenAI tarafından geliştirilen, yapay zekâya dayalı bir sohbet robotu. Robot, kendisine sorduğunuz soruları karşınızda bir insan varmış gibi cevaplayabiliyor. Ayrıca, ChatGPT hangi dilde yazdığınızı anlayabiliyor, sizin için açıklayıcı yazılar oluşturabiliyor, farklı programlama dillerinde programlar yazabiliyor ve hataları dahi ayıklayabiliyor. ChatGPT, internet üzerinden öğrendiği bilgileri derleyip tatmin edici cevaplar verebiliyor. Bunlar aslında Google arama motoru üzerinden de erişilebilen cevaplar. Aralarındaki fark ise Google aranan konu ile ilgili tüm seçenekleri yani birbirinden farklı kaynakları kullanıcıya sunarken, ChatGPT bir dizi tahminde bulunarak ulaştığı tek bir cevabı çok daha hızlı bir şekilde kullanıcıya sunuyor. Tabii ki soruları cevaplarken kaynak belirtmiyor. İnternetteki bilgilerle eğitilen ChatGPT, cümleleri kelime kelime oluşturuyor ve her bir kelimeden sonra gelmesi gereken en muhtemel ifadeyi seçerek ilerliyor.