Manşet

Uşak’ta Tütün Çapalama Mesaisi Başladı: İşçiler Tarlalarda

Uşak’ın önemli geçim kaynaklarından biri olan tütünde çapalama dönemi başladı. Kent genelindeki tarlalarda üreticiler ve mevsimlik tarım işçileri sabahın erken saatlerinden itibaren yoğun mesai yapıyor.

(ÖZEL HABER) - Uşak’ta tütün üreticilerinin yıl boyunca emek verdiği sezonun en yoğun dönemlerinden biri olan çapalama çalışmaları başladı. Kentin kırsal bölgelerindeki tütün tarlalarında üreticiler ve tarım işçileri, ürünün sağlıklı gelişimini sağlamak için günün ilk ışıklarıyla birlikte çalışmaya koyuldu.

Görüntülerde geniş tütün tarlalarında sıra halinde çalışan işçilerin, fidelerin etrafındaki yabancı otları temizlediği ve toprağı havalandırdığı görülüyor. Tütün üretiminde büyük önem taşıyan çapalama işlemi, bitkinin daha güçlü gelişmesini ve verimin artmasını sağlıyor.

Özellikle Sivaslı, Eşme, Ulubey, Karahallı ve Banaz ilçelerinde yoğun olarak yapılan tütün üretiminde yaz aylarının gelmesiyle birlikte tarımsal hareketlilik de arttı. Üreticiler, sezon boyunca yapılacak bakım çalışmalarının ardından hasat dönemine hazırlanacak.

Tütün üreticileri, bu yıl yağışların ardından tarlalardaki gelişimin genel olarak olumlu seyrettiğini belirtirken, sıcaklıkların artmasıyla birlikte çapalama çalışmalarına hız verdiklerini ifade ediyor. Sabahın serin saatlerinde başlayan mesai, günün ilerleyen saatlerine kadar devam ediyor.

Uşak ekonomisinde önemli bir yere sahip olan tütün üretimi, hem üreticilere gelir sağlıyor hem de yüzlerce mevsimlik tarım işçisine istihdam oluşturuyor. Çapalama döneminin ardından kırma ve kurutma işlemleriyle birlikte tütün sezonunun en hareketli günleri yaşanacak.