Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Fatma Dilara Önal Artan, glokom hastalığına karşı vatandaşları uyardı. Halk arasında "göz tansiyonu" olarak bilinen glokomun, göz içi basıncının çoğunlukla yükselmesi sonucu görme sinirinde hasara yol açan ciddi bir göz hastalığı olduğunu belirten Artan, erken teşhisin büyük önem taşıdığını vurguladı.
Glokomun sinsi ilerleyen bir hastalık olduğuna dikkat çeken Artan, hastalığın ilk dönemlerinde çoğu zaman belirti vermediğini ifade etti. Bu nedenle birçok kişinin hastalığı ancak ileri evrelerde fark edebildiğini belirten Artan, tedavi edilmeyen glokomun kalıcı görme kayıplarına neden olabileceğini söyledi.
Uzmanlar, özellikle 40 yaş ve üzerindeki bireylerin, ailesinde glokom öyküsü bulunanların, diyabet hastalarının ve yüksek tansiyon sorunu yaşayan kişilerin düzenli göz muayenesini ihmal etmemesi gerektiğini belirtiyor. Risk grubunda bulunan kişilerde erken dönemde yapılacak kontrollerin, görme sinirinde oluşabilecek kalıcı hasarın önlenmesinde kritik rol oynadığı ifade ediliyor.
Uzm. Dr. Fatma Dilara Önal Artan, glokom nedeniyle oluşan görme kaybının geri döndürülemediğine dikkat çekerek, "Erken teşhis, görme kaybını önlemede en önemli adımdır. Sağlıklı bir yaşam ve sağlıklı bir görüş için rutin göz kontrollerinizi yaptırmayı unutmayın" uyarısında bulundu.
Uşak Eğitim ve Araştırma Hastanesi yetkilileri de göz sağlığının korunması için düzenli muayenelerin önemine dikkat çekerek, özellikle risk grubundaki vatandaşların kontrollerini aksatmaması gerektiğini hatırlattı.