UŞAK ÜNİVERSİTESİ YÜZ YÜZE EĞİTİM KONUSUNDA SENATO KARARLARINI YAYINLADI
https://kimlik.usak.edu.tr/hes adresine işlemesine,
-Engelli öğrencilerle ilgili yürütülecek iş ve işlemlerin YÖK’ün belirlediği “Eğitim Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Rehberi-2021” de belirtilen hususlara riayet ederek yapılmasına,
-Yüz yüze eğitimle ilgili Senatoda belirlenen hususlar dışındaki iş ve işlemler akademik bil imler tarafından YÖK’ün belirlediği “Eğitim Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Rehberi-2021” ve “ Kampüs Ortamlarına Yönelik Uygulamalar Rehberi-202l”e göre yürütülmesine,
ÜNİVERSİTE YERLEŞKESİNDE UYULMASI GEREKEN GENEL TEDBİRLER
-Derslikler, laboratuvarlar, kütüphane başta olmak üzere bütün alanlarda günlük temizlikler akademik bil imler tarafından aksatılmadan yapılmalıdır.
-Tüm öğrencilerimizin ve personelimizin öncelikle kendi sağlıklarını ve sevdiklerini riske atmamaları ve toplumsal sorumluluk duygusuyla en az iki doz (gerekli hallerde 3 doz) COVID-19 aşısı yaptırması önemlidir.
-Aşı olmamış öğrenci ve üniversite çalışanlarından haftada 2 kez en fazla son 72 saat içinde yapılmış COVID-19 PCR testi istenilecek, yerleşke girişlerinde HES kodu kontrolü yapılacaktır.
-Gerektiğinde öğretim elemanları veya ortak kullanım alanlarının idari sorumluları yerleşke girişinde, yemekhane, kütüphane, derslik, laboratuvar, toplantı salonu, spor salonu gibi ortak kullanılan alanlarda öğrenciden aşı karnesi veya COVID-19 PCR testi sonucunu gösteren belgeyi göstermelerini isteyebilir, belgesi olmayan öğlencinin güvenlik bilimince yerleşke sınırları dışına çıkması sağlamı'.
-Yerleşkeleıde pandemiye yönelik hazırlanan afiş-broşür vb. bilgilendirici materyallerde belirtilen önlemlere uyulması akademik birimlerce sağlanacaktır.
-Öğretim elemanları, danışmanlar ve sağlıkçılar tarafından dönemin ilk haftasında belirlenecek derslerde pandemi kuralları öğrencilere sözlü olarak anlatılması planlanacaktır.
Öğlenciler ve üniversite personeli kendi kişisel koruyucu malzemelerini temin etmekle sorumludur, yanlarında en az %70-80 alkol içeren el antiseptiği, kolonya ve dezenfektan etkili ıslak mendil, yedek maske bulundurmalıdır.
-Acil durumlarda üniversitemiz tarafından malzeme temini konusunda yardımcı olunacaktır.
-Tek kullanımlık kişisel koruyucu malzemeler kesinlikle oıtak alanlarda bırakılmamalı, atık kutularına atılmalıdır.
-Üniversitemiz yerleşkeleıi içerisinde açık ve kapalı alanlarda tek kullanımlık maske kullanılmalıdır.
-Maske burun, ağız ve çeneyi tam olarak kapatacak şekilde takılmalıdır, nemlenme ve kirlenmelerden dolayı uzun süre kullanılmamalıdır.
-Yüz koruyucu siperlik kullanımına gerek yoktur ancak maske takmaya engel astım, KOAH vb. kronik hastalığı bulunan kişiler hastalıklarını belgelendirerek maske yerine yüz koruyucu siperlik kullanabilir.
-Üniversitemiz yerleşkelerinde kantin, yemekhane, evsel ve tıbbi atıkların toplanmasında çalışanların tek kullanımlık eldiven kullanmaları zorunludur.
-Yemek öncesi ve sonrası, tuvalet kullanımı öncesi ve soması, öksürme ve hapşırma soması, ortak kullanılan yüzeylere temas soması vb. durumlarda eller mutlaka su ve sabun ile yıkanarak veya el antiseptikleri kullanılarak hijyen sağlanmalıdır.
-Öksürük, ateş gibi bulaşıcı hastalık belirtileri olan öğrenci ve personelin belirtileri geçinceye kadar derslikler başta olmak üzere ortak kullanım alanlarına alınmamalıdır.
-COVID-19 hastalığı sebebiyle ders, laboratuvar, uygulama, staj vb. devamsızlığı ile ilgili konularda sağlık kuruluşlarından rapor alınması zorunludur. Öğrencinin mazeret durumu ilgili birimin Yönetim Kurulu tarafından değerlendir ilil'.
EĞİTİM ALANLARINDA ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER
-Derslikler başta olmak üzere laboıatuvarlar, kütüphane ve eğitim alanlarına girişlerde öğrencilerin aşı sertifikaları veya son 72 saat içinde yapılmış PCR test sonuçları yanlarında olmalıda'. Aşılı veya güncel PCR testi sonucu ile biılikte HES kodu kontrolü yapılması şartıyla derslikler, toplantı salonları, laboıatuvarlar ve uygulama alanlarında mesafenin korunması konusunda özen gösterilmesine dikkat edilecektir.
-Dersler, kesinlikle blok ders olarak yapılmayacakta'.
-T cetveli, kalem, silgi vb. gibi eğitim materyalleri mümkün mertebe kişiye özel olmalıda'.
-Ortak kullanımı zorunlu laboratuvar cihazları, bilgisayar vb. materyallerin yüzeyleri kullanım öncesi ve somasında kullanıcılar tarafından hijyeni sağlanacakta'.
-Kapı kolu, sıra ve masa yüzeyi gibi birden çok kişinin kullandığı alanların temizliği önemli olup temas somasında el temizliği yapılmalıda'. Özellikle ders aralarında ve esnasında dersliklerin havalandırması yapılmalıda'.
-Derslikler, ders bitiminde ve aralarında tamamen boşaltılmalı, teneffüs süresince havalandırılmahdır.
-Kütüphaneler ve ders çalışma alanları belirli aralıklarla havalandırılmak, çalışma salonunun veya kütüphanenin genişliğine göre kütüphane yönetimince planlama yapılmalı ve kapasite de dahil olmak üzere alınan önlemler ilan edilmelidir.
-Zorunlu haller dışında klima kullanılmamalı. Havalandırmalar mümkün mertebe pencereler açılarak yapılmalı.
-Bulaş açısından riskli görülmesi halinde uyarılarda bulunma, gerekli düzenlemeleri yapma, hastalık belirtisi gösteren öğlenciyi test yaptırmak üzere sağlık kuruluşuna yönlendirme konusunda öğretim elemanları sorumlu ve yetkilidir.
-Kronik hastalığı olan veya COVID-19 açısından riskli grupta yer alan öğrenciler belgelendirmek ve önceden başvurmak koşuluyla ayrı bir sınav salonunda sınava alınmalıdır.
-Yerleşkelere öğrenci yakınları da dâhil olmak üzere bütün misafirlerden aşı karnesi veya son 72 saat içinde yapılmış COVID-19 PCR testi istenilecektir.
-'Yemekhanelerde ve kantinlerde seyreltilmiş oturma düzeni uygulanacak ve fiziksel mesafe kuralları geçerli olacaktır. Yemek öncesi ve somasında eller su ve sabunla yıkanmalı, yeme/içme esnasında maske uygun şekilde korunmalı, konuşmaktan kaçınılmalı ve yeme/içmeden soma maske tekrar takılmalıdır.
-Sporla ilgili ders ve faaliyetlerde pandemi kuralları ilgili birimlerce belirlenecektir.
-Aletli sporlarda aletlerin temizliği ilgili personel tarafından düzenli olarak yapılacakta'. Ayrıca aletleri kullananlar temas ettikleri yüzeylerin hijyenini spor öncesinde ve somasında sağlayacaklardır.
-Asansörler zorunlu olmadıkça kullanılmamalıdır. Asansör kullanımı zorunlu ise el temizliğine dikkat edilmeli, asansörlerde zorunlu olunmadığı sürece konuşulmamak, asansördeyken kesinlikle maske çıkarılmamalı, kabin içi yüzeylere temastan kaçınılmalı, asansörde birden fazla kişi varsa mümkünse sırtı dönük durulmalıdır.
-Tuvaletlerde eller uygun yıkama yöntemleri ile su ve sabunla yıkanmalı, tuvalet kâğıdı, peçete, kâğıt havlu gibi kullanılmış malzemeler çöp kutularına atılmalıdır.
-Personel servislerinde ve üniversiteye ulaşımda kullanılan toplu ulaşım araçlarında yolcular maske takınalı ve yolculuk şuasında kesinlikle çıkarılmamalı, araç içinde mümkün mertebe konuşulmamak, servise binerken ve inerken mesafeye uyulmalıdır.
UZAKTAN ÖĞRETİM SİSTEMİNİN YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN OLARAK;
-Öğlenciler uzaktan öğretim sistemine, üniversite tarafından verilen kullanıcı adı ve şifresi (Merkezi Kimlik Doğrulama Sistemi) ile girecekler,
-Uzaktan öğretim yoluyla yapılacak olan her bir dersin PowerPoint, PDF, Word, video veya resim gibi dijital dokümanları dersten önce sisteme yüklenmeli ve çevrimiçi yapılan her bir ders 40 dakika olarak işlenmek,
-Uzaktan öğretim sistemi kullanımı hakkında; ders oturumu açma, kaydetme ve yükleme ile ilgili bilgilendirmeler Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
-E-Nabız sisteminde tanımlı kronik hastalığı bulunan öğrencilerin yüz yüze yapılacak olan derse devamı konusunda ilgili akademik birim kurulunca karar verilecektir.
Bunlar da ilginizi çekebilir