Manşet

Uşak Üniversitesi Öğrencilerinden Örnek Bir Çalışma Daha

Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü dördüncü sınıf öğrencileri Fulya Betül Turğut, Semiye Gül Ülker ve Kader Odabaş, Sosyal Sorumluluk Kampanyaları dersi kapsamında 2. kez finansal okuryazarlık projelerini tamamladılar.

“Bilinçli Birey, Bilinçli Ekonomi” sloganı ile yola çıkan üniversite öğrencileri, 21 Mayıs 2025 tarihinde Eğitim Fakültesi Amfi 3’te iki saat süren eğitimlerini gerçekleştirdiler.

Bu etkinliğin amacı, öğrenciler arasında finansal farkındalığı artırmayı, bilinçli tüketimi, tasarruf ile yatırım alışkanlıklarını geliştirmeyi amaçlamaktı.

Gençler İçin Yol Haritası

Eğitime, finans alanında deneyimli isimlerden biri olan finans uzmanı Osman Demirel konuk eğitimci olarak katıldı. Demirel, finansal okuryazarlık hakkında kapsamlı ve önemli bilgiler verdi. Eğitim içeriğinde sekiz modülden bahsedildi. Dijital çağda okuryazarlık, alım gücü ve kredi bilinci, yatırım kültürü, tasarruf ve bütçe disiplini, paranın zaman içinde değeri, ekonomi, enflasyon, muhasebe kavramları, para-vade dengesi gibi konulara değinerek kapsamlı bilgiler aktardı. Özellikle gençlerin erken yaşta finansal okuryazarlık kazanımlarının geleceğe daha çok ışık tutacağını söyledi ve öğrencileri bilinçli tüketici ve bilinçli yatırımcı olmaya davet etti.

Ve böylelikle Osman Demirel, bu etkinlikle gençlerin finansal hayata daha güçlü adımlar atmalarına vesile olurken, aynı zamanda toplumsal bilinçlenmenin de önünü açtı.

Gençlerin Aktif Katılımı ile Zenginleşen Eğitim

Eğitim boyunca öğrenciler sadece dinleyici değil, aynı zamanda aktif katılımcıydı. Katılan üniversite öğrencileri, finansal konularla ilgili merak ettikleri soruları eğitmene yönelterek; “Kredi notu nasıl oluşturulur?”, “Yatırım yaparken nelere dikkat edilmeli?”, “Finansal okuryazarlık eğitimi almak ileride kariyerime nasıl katkı sağlar?” gibi sorular sorarak doğrudan bilgi alma fırsatı buldular.

Geleceğe Yatırım Eğitimi Belgelerle Kalıcı Hale Geldi

Eğitim sonunda, programa aktif olarak katılan 52 üniversite öğrencisine katılım belgeleri takdim edildi. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri tarafından gerçekleştirilen bu proje, sadece bir eğitim faaliyeti olmanın ötesine geçerek gençlere fayda sağlayan, kalıcı izler bırakan bir sosyal sorumluluk projesi olarak hayata geçti.

Projeyi yürüten öğrenciler, farklı içeriklerle finansal okuryazarlığı daha geniş kitlelere duyurabilmek için çalışmalarına devam edeceklerini belirttiler.