Manşet

Uşak Fen Lisesi’nden TÜBİTAK Zaferi

Dört öğrenci ve danışman öğretmen, Bilim Olimpiyatları’nda Türkiye finallerine yükseldi.

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 17 Mayıs 2025 tarihinde ülke genelinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Bilim Olimpiyatları Birinci Aşama Sınavı’nın sonuçları açıklandı. Yoğun katılımla geçen sınavda Uşak, başarı grafiğini bir kez daha yükseltti.

Toplamda 18.463 öğrenci ve 984 öğretmenin değerlendirildiği süreçte, 509 öğrenci TÜBİTAK Yaz Okulu’na ve İkinci Aşama Sınavı’na katılmaya hak kazanırken, 156 öğretmen ise TÜBİTAK Olimpiyat Akademisi eğitimlerine davet edildi.

Bu kapsamda Uşak Fen Lisesi öğrencileri Mert Bilgehan Tetik, Ahmet Aybars Kavi, Elif Beyza Altuğ ve Eray Uzun, alanlarındaki üstün performanslarıyla Türkiye finallerine adlarını yazdırdı. Genç bilim insanlarının danışmanlığını üstlenen öğretmen Mehmet Karagöz de seçkin eğitmenler arasına girerek, Uşak’a çifte gurur yaşattı.

Uşak Eğitim Camiasında Gurur Rüzgarı Esti

İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, öğrencilerin ve öğretmenlerinin elde ettiği başarı memnuniyetle karşılandı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Uşak Fen Lisesi çatısı altında bilimsel düşünmeyi, araştırma becerilerini ve analitik çözüm yeteneğini başarıyla sergileyen öğrencilerimizle gurur duyuyoruz. Kendilerini büyük bir özveriyle destekleyen danışman öğretmenimiz Sayın Mehmet Karagöz’ü de kutluyor, tüm katılımcı öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.”

Uşak’tan Türkiye Finallerine Bilimsel Yürüyüş

TÜBİTAK Yaz Okulu sürecine katılacak olan öğrenciler, ikinci aşama sınavlara yönelik özel eğitim programlarıyla desteklenecek. Bu eğitimler, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamalı alana taşıyarak, Türkiye'yi ulusal ve uluslararası platformlarda temsil etme hedeflerine zemin hazırlayacak.

Bilime Açılan Kapı: Olimpiyat Başarısı İlham Oluyor

Uşak Fen Lisesi’nin olimpiyat başarısı, kentteki diğer eğitim kurumları için de ilham kaynağı oldu. Öğrencilerin bilimsel disiplinlerde elde ettikleri bu sonuçlar, Uşak’ın eğitimde nitelikli üretim modeline dayalı bir vizyon benimsediğini bir kez daha ortaya koydu. Eğitim camiası, bu başarıların yeni bilimsel projelere, mentorluk programlarına ve okul temelli AR-GE çalışmalarına dönüşeceğini belirtiyor.