Uşak İl Emniyet Müdürlüğü, 2025-2026 eğitim öğretim yılı boyunca öğrencilerin güvenli bir ortamda eğitim alabilmesi amacıyla okul ve çevrelerinde yürüttüğü denetim ve bilgilendirme çalışmalarının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Emniyet ekipleri tarafından kent genelindeki 142 okul ve çevresinde gerçekleştirilen uygulamalarda toplam 20 bin 937 kişi sorgulandı. Öğrencilerin güvenli ulaşımını sağlamak amacıyla 1.606 okul servisi denetlenirken, okul çevrelerinde risk oluşturabilecek alanlara yönelik kontroller de aralıksız sürdürüldü.
Denetimler kapsamında 751 metruk bina ile 689 umuma açık iş yeri ekipler tarafından kontrol edilerek gerekli incelemeler yapıldı. Çocukların ve gençlerin güvenliğini tehdit edebilecek unsurların önüne geçilmesi amacıyla okul çevrelerinde düzenli uygulamalar gerçekleştirildi. Emniyet Müdürlüğü, denetim faaliyetlerinin yanı sıra bilinçlendirme çalışmalarına da ağırlık verdi. Eğitim öğretim yılı boyunca Kişisel Güvenlik, SİBERAY, KADES, Trafik Güvenliği ve Narkotik Suçlarla Mücadele konularında düzenlenen eğitim ve seminerlerle 23 bin 101 öğrenciye, 23 bin 394 veli ve öğretmene ulaşıldı.
Uşak İl Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, çocukların ve gençlerin güvenliğinin öncelikleri arasında yer aldığını belirterek, yeni eğitim öğretim döneminde de okul çevrelerinde denetim ve bilinçlendirme faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüleceğini ifade etti. (Uşak Emniyet Müdürlüğü)