Uşak’ta İl Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu Nisan ayı toplantısını İl Sağlık Müdürü Mehmet Akdağ başkanlığında gerçekleştirdi. Uşak’ta ASKOM nisan ayı toplantısı düzenlendi - Uşak'ta sağlık alanında çalışmalar devam ediyor. Bu çerçevede her ay düzenli olarak yapılan İl Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) toplantısının nisan ayı takvimi tamamlandı. Uşak’ta düzenlenen ASKOM toplantısı İl Sağlık Müdürü Mehmet Akdağ başkanlığında gerçekleşti. SAĞLIK ALANINDA ADIMLAR ATILACAK Hastanelerin acil servisleri il ambulansların servisi arsındaki koordinasyon ve hizmet standartlarını belirlemek hedefli valilik onayı ile kurulan ASKOM, nisan ayı toplantısı için toplandı. Uşak İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Mehmet Karadağ başkanlığında düzenlenen toplantıya ilçe sağlık müdürleri, kamu ve özel hastaneleri başhekimleri ve yardımcıları katıldı. Sağlık müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleşen toplantıda vatandaşların sağlık ve rahatlıkları için elden gelen bütün çabanın sarf edilmesi konusunda adımların atılacağı açıklandı. ASKOM Birimi Nedir, Ne İş Yapar? İl acil sağlık hizmetleri koordinasyon komisyonu Askom olarak ifade edilmektedir. Hastanelerin acil servisi ile birlikte İl Ambulans servisleri arasında koordinasyon ve hizmet standartlarını belirler. Böylece hastanelerin acil servisi ve ambulans bölümleri daha yüksek kalite standardında hizmet verir. Müdürlüğünün teklifi ve aynı zamanda valiliğin onayı ile beraber Askom farklı şekillerde kurulur. Sağlık kurum ve kuruluşları açısından bölümlerin iyileştirilmesi için önemli bir yere sahiptir. ASKOM Kararı Ne Demek? Askon kararı bu kurum üzerinden sağlık konusundaki kalite standartlarını yükseltmek için verilen kararlar olarak ifade etmek mümkün. Özellikle başta acil servis ve İl ambulans servisleri olmak üzere, pek çok sağlık alanı için geliştirme gerçekleştirilir. Bu geliştirmeler böylesi kurum ve kuruluş kapsamında alınan maddelendirme ile karar doğrultusunda öne çıkar. Yeterli şartların sağlanması, hasta sevki için sağlık kuruluşlarını belirlenmesi, nakil işlem koordinasyonun sağlanması gibi kararlar öne çıkar. (SEVAL KANDEMİR)